اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

  • ۰
  • ۰

ورق استیل 304 بر پایه اصلاحات انجام شده بر آلیاژ معروف 302 (استنلس استیل 8-18) تولید می گردد. این اصلاحات شامل افزایش کروم و کاهش کربن در ترکیب شیمیایی می باشد. مقدار کربن پایین، ته نشینی کاربید کروم را کاهش داده و این موضوع تأثیر مستقیمی بر جوش پذیری و مقاومت در برابر خوردگی مرزدانه ای خواهد داشت.

ورق استیل 304L نیز اصلاح شده نوع 304، اما با مقدار کربن کمتر (حداکثر 0.030%) است. کاهش مقدار کربن باعث می شود ته نشینی کاربیدها به حداقل برسد و جوش پذیری بهبود یابد. در نتیجه از نقطه نظر جوشکاری، حتی در محیط های خورنده، بسیار مناسب می باشد. خواص مکانیکی آن نیز کمی ضعیف تر از ورق استیل 304 می باشد.

این آلیاژ ها به ورق استیل نگیر مشهور هستند. در واقع، نگیر بودن، نشان دهنده خواص غیرمغناطیسی این آلیاژها به علت دارا بودن زمینه و ساختار آستنیتی شان است. آستنیت یکی از فازهای آهن با شبکه FCC است و در آهنِ فاقد عناصر آلیاژی، در محدوده دمای 910 تا 1400 درجه سانتی گراد پایدار است. با افزودن عناصر آستنیت زا (مانند نیکل) می توان آن را در دمای محیط نیز پایدار کرد. وجود 8 تا 10 درصد نیکل به ازای 18 درصد کروم، ساختار فولاد را به صورت آستنیتی پایدار می کند. این تغییر فاز باعث تغییر عمده در خواص مکانیکی، از جمله افزایش شکل پذیری آلیاژ می گردد. این آلیاژها در حالت بازپخت (تمپر)، به دلیل وجود فاز آستنیت غیرمغناطیسی اند، اما به دلیل تغییر فاز در حالت کار سرد ممکن است کمی خاصیت مغناطیسی در آنها به وجود آید.

 

کاربردهای ورق استیل 304
دکوراسیون داخلی، تجهیزات آشپزخانه، صنایع شیمیایی، نساجی، کاغذ و دارویی.

 

قیمت تیرآهن
قیمت میلگرد
قیمت ورق سیاه
قیمت ورق روغنی
قیمت پروفیل 
قیمت نبشی 
قیمت ناودانی
قیمت ورق استیل
قیمت تیرچه کرومیت

قیمت میلگرد حرارتی

  • ۰۰/۱۰/۰۴
  • bazare ahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی