اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تیرآهن بال پهن IPB یا H شکل یا هاش برای اولین بار در شرکت  (Bethlehem) تولید گردید و از مهمترین دستاوردهای این واحد تولیدی به شمار می رفت، چرا که با تولید آن تحول عظیمی در صنعت فولاد ایجاد گردید و به سرعت توانست از بخش های دیگر این صنعت فاصله بگیرد، در حالی که این کارخانه تولیدی تیرآهن به دنبال ایجاد ابتکار و تحول در صنعت فولاد در اوایل قرن بیستم بود با ابتکار و تولید و خرید هاش بال پهن توانست به این هدف خود دست یابد.

تیر I شکل قبل از تیر بال پهن ابداع و تولید شده بود، اما تیر هاش بال پهن به عنوان یک اختراع بسیار مهم محسوب می گردید که حتی در لوگوی این کمپانی نیز مورد استفاده قرار گرفت، در ابتدا تیرهای معمولی به طور عمده در قالب شاخه های بلند تولید می شدند و به دلیلی خاصیت ضد حریق بودنشان نسبت به چوب محبوبیت بالایی داشتند، اما به دلیل آنکه ابعاد آن ها بسیار طویل بود بارها با شکست روبرو شدند.

در نهایت در سال ۱۸۵۶ در زمانی که اولین تیر مرغوب در ترنتو برای ساختمان فدرال تولید گردید دیگر از شکست های قبلی خبری نبود و این نقطه عطفی در تولید و نورد تیرآهن به شمار می آمد، تیرآهن IPE یا همان تیر I شکل مدت ها به عنوان مصالح پایه در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفت.

اما بعد از آن هاش بال پهن در صنایع بثهلم با ورود موفقیت آمیز خود به بازار در اوایل قرن بیستم توانست جایگاه بسیار مهمی را در میان سایر موارد مشابه پیدا کند و برای ساخت پل ها و آسمان خراش ها به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفت، خط تولید هاش در این کمپانی بسیار بزرگ بود به طوری که قادر بود تا تیرآهن های بال پهن تا عمق ۳۶ اینچ یا ۴۴/۹۱ سانتی متر تولید نماید، به دلیل تقاضای بالا و محبوبیت هاش در سراسر ایالت متحده ی آمریکا قیمت تیر آهن هاش بال پهن تولید شده این کمپانی بالا رفت، همچنین تیر بال پهن هاش در طول جنگ جهانی اول به عنوان مواد مورد نیاز در جنگ کاربرد بسیار فراوانی داشت.

خرید تیرچه کرومیت

خرید میلگرد 

خرید ورق سیاه 

خرید ورق روغنی

خرید پروفیل

خرید نبشی 

خرید ناودانی
 

  • bazare ahan
  • ۰
  • ۰

تفاوت تیر و تیرچه

تفاوت اصلی بین تیر و تیرچه در اندازه قطعه است. به طور کلی ، کارگران صنعت ساختمان از تیرهای بزرگ به عنوان تیرچه یاد می کنند. ... اگر پشتیبان اصلی افقی در یک سازه باشد ، یک تیر است ، نه یک تیر. اگر یکی از پشتیبان های ساختاری کوچکتر باشد ، یک تیر است

تفاوت اصلی تیرچه ها ، تیرها و تیرها در اندازه ، طراحی و عملکرد است. تیرچه ها معمولاً کوچک اما متعدد هستند و بیشتر توسط تیرها پشتیبانی می شوند. ... Girders بزرگترین از سه مورد هستند و پشتیبانی افقی اولیه را برای تیرها ارائه می دهند.

دو نوع متداول از پل های تیرآهن فولادی مدرن عبارتند از صفحه و جعبه. اصطلاح "تیر" در رابطه با طراحی پل اغلب به جای "تیر" استفاده می شود. با این حال ، برخی از نویسندگان پل های تیر را کمی متفاوت از پل های تیرچه تعریف می کنند. تیرآهن ممکن است از بتن یا فولاد ساخته شود.

برای ساختن پل معمولاً از تیرچه استفاده می شود. یک تیر یک تیر عمودی است که برای مقاومت در برابر بارهای برشی قرار داده شده است. تیرهای فولادی کوچک به شکل نورد می شوند. تیرچه های بزرگتر (1 متر در 3 فوت عمق یا بیشتر) به عنوان تیرهای صفحه ای ساخته می شوند ، از قطعات جداگانه ورق فولادی جوش داده یا به هم پیچ می شوند.

 

خرید تیرآهن

قیمت تیرآهن

خرید میلگرد

قیمت میلگرد

خرید ورق

قیمت ورق

خرید لوله

قیمت لوله

لوله گالوانیزه

  • bazare ahan
  • ۰
  • ۰

تولید پروفیل صنعتی

تولید پروفیل صنعتی بنا به دلایلی بیش از دیگر پروفیل های فولادی زمان و هزینه صرف می کند. داشتن ابعادی بزرگ و ضخامت بالا در چند مرحله تاثیرات به سزائی در فرآیند تولید پروفیل سنگین خواهد داشت. ابتدا در هنگام برش ورق به عرض مورد نیاز ، پهنای ورقی که می بایست برشکاری شود محاسبه می گردد. پس از آن نیاز به تنظیم و کالیبره کردن خط تولید بوده و این کار برای قالب های پرس سنگین زمان زیادی می طلبد. مدور کردن ورق به منظور مشخص شدن محل درز جوش مستلزم قالب های بسیار قوی می باشد که به آرامی استوانه ی مورد نیاز شکل داده شود. پس از آن می بایست بر اساس نیاز، پروفیل با ابعاد مشخص شکل بگیرد. در پایان  عبور محصول نیمه نهایی از قالب های قوی برای ایجاد سایز مورد نیاز و شکل دهی به صورت چهارگوش انجام می گردد. سطح کیفیت پروفیل سنگین تولید شده درجه های مختلفی در این پروفیل ایجاد می کند. عموما پروفیلی صنعتی درجه یک مطلوب طراحان می باشد اما بنا به کاربردهای متفاوت می توان در مواردی از پروفیل ها با کیفیت درجه پایین‌تر نیز استفاده نمود. کلیه الزامات مربوط به کیفیت تولید و تحویل پروفیل صنعتی در استاندارد ISO EN 10219.1 آمده است.

حصار و گل نرده

ورق استیل

کلاف ساده

تیرچه کرومیت

برشکاری ورق

  • bazare ahan
  • ۰
  • ۰

سولجر چیست؟

برای اجرای سازه هایی که از نظر فشار هیدرواستاتیکی و جانبی سنگین بوده و همچنین دارای تکرار زیاد در اجرا هستند قطعاتی به نام سولجر تولید می شود که این قطعات به عنوان پشت بند عمودی در سازه هایی مثل دیوارهای با ارتفاع و ضخامت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
این قطعات علاوه بر مهار فشار جانبی و فشار هیدرواستاتیک در این گونه سازه ها جهت جلوگیری از باز شدن قالب هاو بسته شدن مجدد آنها در اجرای مشابه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد.
بدین صورت که این محصول  با بسته شدن به پشت بند افقی (لوله) پانل را بصورت یکپارچه درآورده و می توان با تعبیه قلاب جرثقیل بر روی این محصول ها آنها را بصورت پانلی و یکپارچه جابجا کرد
این محصول در ابعاد ۱ – ۱/۵ – ۲ – ۵ /۲ – ۳ متر به صورت استاندارد تولید می شود.

حصار و گل نرده

ورق استیل

کلاف ساده

تیرچه کرومیت

برشکاری ورق

  • bazare ahan