اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

اطلاعات کامل درمورد آهن

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ذخایر کرومیت ماگمایی (کرومیتیت) منبع اصلی کروم برای مصارف صنعتی هستند و در برخی موارد ممکن است مقادیر متفاوتی از فلزات جانبی (نیکل ، مس ، طلا و عناصر گروه پلاتین) را حمل کنند که ممکن است منافع اقتصادی زیادی داشته باشند. به عنوان محصول جانبی استخراج کروم به طور استثنایی ، برخی از ذخایر کرومیت به منبع اصلی فلزات گرانبها تبدیل شده اند که در بین آنها Pt برجسته ترین منبع است. از دهه شصت ، آثار تجربی اصلی نشان داده است که چگونه شیمی معدنی کروم اسپینل راهنمای بالقوه ای برای ترکیب ماگمای والدین بوده و در نتیجه ، ذخایر کرومیت شاخص مهمی از محیط زمین شناسی شکل گیری آنها بوده است. از آن زمان ، کرومیت ها به دو نوع توصیفی طبقه بندی می شوند: "رسوبات چینه ای" که عمدتاً با نفوذ لایه ای در کراتون های قاره ای مرتبط است ، و "رسوبات podiform" مربوط به مجتمع های اولترامافیک در کمربندهای کوهزایی (افیولیت ها ، نفوذهای نوع اورال-آلاسکا و گوشته شبه قاره) به این دو نوع ممکن است چندین ویژگی کانی شناسی و ژئوشیمیایی داشته باشند ، اگرچه مکانیسم بارش کرومیت ممکن است متفاوت باشد و از نظر شرایط ژئودینامیکی و ترمودینامیکی تفاوت قابل توجهی داشته باشد ، اما همه آنها به طور کامل با جزئیات درک نشده است.

این شماره ویژه بر پیشرفت های اخیر در مطالعه زمین شناسی ، کانی شناسی و ژئوشیمی از ذخایر کرومیت از محیط های مختلف زمین شناسی تمرکز خواهد کرد تا دانش ما را در تشکیل سنگ کرومیت بهبود بخشد. مشارکتهای مربوط به کانی شناسی تجربی و سنگ شناسی کرومیت و مواد معدنی مرتبط نیز استقبال می شود.
 

خرید و فروش سایت آهن طهران :

حصار و گل نرده

ورق استیل

کلاف ساده

تیرچه کرومیت

برشکاری ورق

  • bazare ahan
  • ۰
  • ۰

میلگرد‌ها بسته به کاربردشان در صنعت ساختمان‌سازی اسامی خاصی پیدا می‌کنند؛ میلگرد حرارتی، میلگرد اصلی، میلگرد عرضی و میلگرد زیگزاگ از جمله این اسامی است. وجه تشابه همه‌ی این میلگردها در استفاده‌ آن‌ها برای استحکام ساختمان است. به‌طور مثال میلگرد حرارتی برای جلوگیری از ترک خوردگی بتن در ساختمان و میلگرد تقویتی برای افزایش مقاومت میلگردها در نقاطی که در برابر نیروهای کششی و خمشی استحکام کافی وجود ندارد، استفاده می‌شوند. یکی از انواع میلگرد که در صنعت ساختمان‌سازی زیاد صحبت از آن می‌شود میلگرد زیگزاگ است که بیشتر به نام خرپا شهرت دارد.

خرپا همان میلگرد زیگزاگ است که از اتصال میلگردها به دو روش دستی و مکانیزه به دست می‌آید و دارای سه جز میلگرد پایینی، عرضی و بالایی است. از خرپا در ساختمان و پل‌سازی استفاده می‌شود و برای ساخت و خرید میلگرد زیگزاگ یا میلگرد عرضی باید به طول و وزن میلگرد توجه شود و این سازه باربر توانایی تحمل نیروهای کششی و فشاری را دارد.

  • bazare ahan